Vyrážame

Benelux story - štartujeme

Je streda poobede, deň pred štátnym sviatkom. S Peťom sa stretáme na parkovisku pri budove Apollo BC v Bratislave. Nasadáme do auta. Vyrážame podľa plánu. Cestou, v Auparku, vyzdvihujeme Vila. Šoférujem ja. Zatiaľ ide všetko podľa očakávaní.

Prichádzame na Slovensko-rakúske hranice. Colník ukazuje na naše čelné sklo, máva ukazovákom zo strany na stranu a usmieva sa. Rýchlo sa snažím spomenúť, kedy mi končí emisná a technická kontrola. Mala by byť platná ešte asi do konca augusta... Peťo to rýchlo kontroluje na nálepkách. Mám pravdu. Rozmýšľam, čo ešte by sa mu mohlo nepáčiť. Začínam sa potiť... Colník nás s veselým výrazom na tvári upozorňuje na blížiaci sa termín platnosti a že by sme sa v zahraničí nemali zdržať príliš dlho a necháva nás ísť. Hneď za hranicami kupujeme rakúsku diaľničnú známku, posledné drobnosti na občerstvenie po ceste a potom už trielime za zážitkami. Čakajú nás štyri a pol hodiny cesty. Do Salzburgu by sme mali doraziť okolo pol deviatej večer. Salzburg je jediné miesto, kde plánujeme prenocovať, ale kde sa mi nepodarilo zarezervovať ubytovanie. Pre každý prípad berieme so sebou Vilov stan. V okolí Salzburgu sú tri kempy. Prvá noc bude možno nepohodlnejšia, ale ostatné už budú OK. Jeden večer bez sprchy a vankúša vydržíme. :)

Druhým miestom bez rezervovaného ubytovania (tentoraz plánovane) sú Bruggy / Gent. V tomto prípade som nevedel presne odhadnúť, kde kedy budeme. Vilo sa tam chce stretnúť s bývalými kolegami a tiež sľuboval, že to tam pozná a že vybaví lacnejšie ubytko priamo na mieste. Skúsime mu veriť. V najhoršom prípade je stále možnosť použiť ten stan. Dúfam, že je dobrý! :)

Cesta prebieha dobre. Peťo pred cestou stiahol do aplikácie vo svojom mobile mapy všetkých štátov, cez ktoré pôjdeme a teraz ten mobil využívame na navigovanie (ešte za tú navigáciu budeme viackrát vďační). Na diaľnici predbiehame krásny čierny veterán BMW model 501 z 50.-tych rokov. Našťastie sa ho Peťovi podarí zvečniť.

BMW
BMW model 501

Na Salzburg som naplánoval tri hodiny voľna večer (prehliadka mesta, nočné fotenie), spojeného s večerou a dve hodiny ráno s raňajkami a druhou prechádzkou. Na spánok som všade rezervoval pohodlných osem hodín. Rátal som, že po celodennom cestovaní a chodení po mestách, budeme unavení a tiež aby bolo z čoho čerpať v prípade časového sklzu. :)